SON YAYINLAR

Salı

2016 Yılı Youtube Raporu

Sosyal Medya Uzmanlarının Mutlaka Bilmesi Gereken 2016 Yılı Youtube Raporu

2016 yılı raporlarına göre dünyada en çok tercih edilen 2. Sosyal paylaşım platformu Youtube hakkında gözden kaçırmamanız gereken istatistikler.


Açıklanan 2016 yılı sosyal medya raporlarına göre, en çok tercih edilen platformlar arasında dudak uçuklatan aylık aktif kullanıcı sayısı ile Youtube hakkında bilinmesi gerekenler ve 2017 yılında Youtube’da ne gibi yenilikler bizleri bekliyor olacak.

Youtube aylık aktif kullanıcı sayısı

Youtube aylık aktif kullanıcı sayısı
2016 yılı soununda aylık 1 milyarın üzerinde aktif kullanıcıya sahip iki sosyal medyaplatformundan biri olmayı başaran Youtube, 1 milyarı aşan aylık aktif kullanıcı sayısı ile google’a bağlı en değerli marka konumunda

Youtube kullanıcı oranları

Youtube kullanıcı oranları
2016 yılı ile 1 milyarın üzerinde aktif kullanıcı sayısına sahip olan Youtube, %38 kadın kullanıcılar, %62 ise erkek kullanıcılar tarafından tercih ediliyor. Videoların her geçen gün internet kullanıcıları üerlerindeki etkisinin daha fazla arttığını düşündğümüzde, erkeklerden oluşan bir hedef kitleye ulaşmak için, sosyal medya uzmanlarının en çok kullanması gereken sosyal medya paylaşım platformlarının başında Youtube geliyor diyebiliriz.

Youtube’u en çok kullanan ülkeler

Youtube’u en çok kullanan ülkeler
Youtube için yayınlanan 2016 yılı sosyal medya verilerine göre kullanım sıralamas; ABDHindistan, Japonya, Rusya ve Brezilya şeklinde oldu. Uluslararsı hizmet veren sosyal medya uzmanlarının ilk 5 ülkede yer alan hedef kitlelerine daha yaratıcı video içeriklerle ulaşması gerektiğini söyleyebiliriz.

Youtube yaş ortalaması

Youtube yaş ortalaması
2017 yılı başında yayınlanan Youtube raporlarında dikkat çeken bir diğer detay ise yaş ortalamaları oldu. Youtube yaş ortalamaları; %11  18 – 24 yaş arası kullanıcılar, %23 25 – 34 yaş arası kullanıcılar, %26  35 – 44 yaş arası kullanıcılar, %16’sı 45 – 54 yaş arası kullanıcılar, %8 55 - 64 arası kullanıcılar ve  %3’ü de 65 yaş üstü kullanıcılardan oluşuyor. Youtube istatistiklerinde ise %14’lük bir kısmın yaş ortalaması bilinmiyor. Gençler ve özellikle de orta yaş aralığındaki insanların Youtube kullanmaya daha yatkın oldukları bu raporda ortaya çıkıyor. Hedef kitlesi orta yaş aralığında olan sosyal medya uzmanlarının 2017 yılında Youtube’a daha fazla odaklanmaları gerekecek.

Öne çıkan Youtube İstatistikleri

Öne çıkan Youtube İstatistikleri
erkek kullanıcıların ağırlıkta olduğu Youtube, aynı zamanda orta yaş diye adlandırdığımız yaş aralığınında en çok tercih ettiği sosyal medya platformu. Tabii bu orantısal bir ağırlık. Orta yaş aralığında erkek kullanıcılardan oluşan bir hedef kitleniz varsa, daha yaratıcı videolar için şimdiden işe koyulmanız gerekecek.

Youtube yenilikleri

Youtube yenilikleri
2017 yılı ile beraber Facebook’un video paylaşımları konusunda bir çok yenilik yapacağı, beklentilerin de bu şekilde olduğu biliniyor. Youtube’da aynı şekilde daha uzman olduğu video paylaşımları ve canlı yayın seçenekleri konusunda daha yaratıcı yeniliklerle 2017 yılında karşımıza çıkacaktır.
 

Youtube için zor bir 2017 yılı olacak

Youtube için zor bir 2017 yılı olacak
google gibi büyük bir markanın Youtube’a çok şey kazandırdığı aşikar ama Youtube için daha fazlası gerekiyor. Özellikle de hali hazırda süren telif hakkı davaları düşünüldüğünde, Youtube için zor bir 2017 yılı olacak. Bir kaç büyük firma ile anlaşma sağlasa da hala mahkemesi devam eden bir çok dava Youtube’un önünde çözmesi gereken en büyük sorun konumunda.

Kaynak:ofpuf

Sosyal Medya'da Paylaş:

Yorum Gönder

 
Copyright © 2017 Sosyalium. Tasarım OddThemes